Każdego roku za Oceanem Atlantyckim powoływana jest do życia ogromna ilość spółek. Ameryka od dziesięcioleci ma wysokie notowania. Duże możliwości rynku i prestiż wynikający z posiadania firmy za oceanem jest silnym bodźcem. Pokusa jest wielka, dlatego duży odsetek firm zakładają obcokrajowcy.

Prawo wizowe.
Samo inwestowanie na rynku amerykańskim nie wymaga posiadania wizy. Inaczej sprawy wyglądają z osobistym kierowaniem założoną firmą. Należy już wcześniej orientować się choćby w zarysie przepisów wizowych.
W sytuacjach związanych z prowadzeniem biznesu prawo amerykańskie przewiduje kilka rodzajów wiz.
– E-1 – przeznaczona dla handlowców prowadzących z ramienia firmy handel zagraniczny. Ciągłość wizy zapewnia nieprzerwane trwanie obowiązków przedstawiciela.
– E-2 – to pozwolenie jest przyznawane inwestorom ze znacznym kapitałem, którzy osobiście będą pełnić obowiązki kierownicze.
– EB-2 – dokument związany z poprzednim. Jest to tak zwana „zielona karta”. Dodatkowym obwarowaniem do otrzymania jest poziom inwestycji rzędu pięciuset tysięcy dolarów i zatrudnienie nie mniej niż dziesięciu osób oraz minimalny czas utrzymania firmy – 5 lat.

Forma prawna podmiotu.
Każda spółka w USA należy do jednej z dwóch grup. C-corporation i S-corporation, czyli dużych i małych. Dość częstym wyborem dokonywanym przez przedsiębiorców nieposiadających prawa do stałego pobytu, jest skorzystanie z polskiego odpowiednika sp. z o. o, czyli LLC (Limited Liability Company). Firmy o takim umocowaniu w przepisach mogą liczyć na dodatkową ochronę, gwarantowaną przez przepisy podatkowe federalne.

Procedura rejestracji.
Rejestracja podmiotu jest dość prosta i często do przeprowadzenia online. Po złożeniu statutu i zabezpieczeniu wspólników w świadectwa własnościowe lub akcjonariuszy w świadectwa udziałowe wypełnia się formularz SS4, co upoważnia do odebrania identyfikatora pracodawcy – EIN.
Do celów rozliczenia podatków należy jeszcze wystąpić o odpowiednik polskiego NIP, czyli ITIN (Individual Taxpayer Identification Number).

Nazwa przedsiębiorstwa.
Dobrą praktyką przewidującego przedsiębiorcy jest sprawdzenie, czy nazwa i znak towarowy nie są zastrzeżone w rejestrze znaków towarowych.

Wsparcie prawne.
Kolejnym kanonem w realiach amerykańskich jest posiadanie zaplecza prawniczego, by nie pobłądzić w gąszczu amerykańskich przepisów, podzielonych na wiele sfer wpływów i zależnych raz od uregulowań federalnych innym razem podlegających prawu stanowemu.

www.cnurt.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here