sukienka z żakietem

Wybierając się na ważne spotkanie czy idąc do pracy, każdy chce wyglądać odpowiednio. W takich sytuacjach obowiązuje specyficzny dress code, którego należy przestrzegać, jeśli zależy nam na tym, aby zrobić dobre wrażenie i pokazać, że jesteśmy profesjonalistami. Większość osób prawdopodobnie nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dużą rolę odgrywa, zwłaszcza w pracy, odpowiedni strój, a tymczasem okazuje się, że może on nawet świadczyć o aspiracji na wyższe stanowisko.

Jak ubrać się do pracy w biurze?

Najwięcej zależy od zwyczajów obowiązujących w miejscu pracy oraz od stanowiska, jakie zajmujemy. Jeśli w firmie obowiązuje specyficzny dress code i wszyscy muszą nosić np. koszule z logiem firmowym, to oczywiście należy się do tych zasad stosować. Jeśli jednak nie mamy z góry narzuconych tego typu warunków, to sprawa jest nieco bardziej złożona. Podstawowe zasady mówią o tym, że strój do pracy powinien być schludny, formalny i skromny. Szczególnie istotne są te wytyczne w stosunku do osób, które mają kontakt z klientem i są wizytówką firmy.

Strój do biura z reguły składa się z takich elementów, jak eleganckie spodnie, koszule, marynarki, sukienki bądź spódnice. Ich kolorysta jest zwykle stonowana.

Jakie sukienki do pracy?

O ile w przypadku koszul i eleganckich spodni, czy marynarek raczej nie mamy zbyt poważnych dylematów, czy nadają się one na ważne spotkanie lub strój do pracy, to już sukienki mogą budzić pewne wątpliwości. Ten element garderoby jest bardzo uniwersalny, sukienka z żakietem to strój na elegancką kolację i spotkanie biznesowe, trzeba jednak umiejętnie ją dobrać.

Pierwszą istotną kwestią jest wybór odpowiedniego kroju. Oprócz tego, że powinien on być dopasowany do naszej sylwetki, to należy zwrócić uwagę, czy długość sukienki jest odpowiednia, a także czy dekolt nie jest zbyt głęboki. Ogólna zasada jest taka, że sukienki do pracy nie powinny być krótsze niż do kolan. Także ramiona powinny pozostać zakryte, jeśli więc sukienka nie spełnia tego warunku, koniecznie trzeba założyć do niej żakiet lub marynarkę. Należy również unikać prześwitujących materiałów, dyskusyjna jest także koronka.

Bardzo ważną zasadą jest także ta, mówiąca o zakładaniu rajstop do sukienek i spódnic. Nie wypada pokazać się w pracy z gołymi nogami, konieczne są przynajmniej cienkie rajstopy.

Jak ubrać się do pracy zimą, a jak latem?

Skrajne warunki pogodowe nie ułatwiają podejmowania decyzji co do wyboru garderoby do pracy. Zimą musimy wziąć pod uwagę drogę do pracy, podczas której możemy się przeziębić, natomiast latem nikt nie ma ochoty nosić sztywnych koszul i ołówkowych spódnic do kolan. Jeśli nie mamy możliwości przebrania się po przybyciu do biura, trzeba szukać innych rozwiązań. W czasie mrozów sprawdzi się system ubierania na cebulkę. Na sukienkę, czy koszulę można założyć ciepły sweter i zdjąć go w pracy. Latem natomiast pozostaje zakładanie ubrań uszytych z naturalnych materiałów, które są przewiewne i pozwalają skórze oddychać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here