Społeczeństwo stanowi grupę kształtującą zakresy cenowe poszczególnych produktów. Mimo, że nie bierzemy aktywnego udziału w ustalaniu poszczególnych cen, to nasze zachowania rynkowe decydują o zasadności stosowanych poziomów cenowych oraz o ewentualnych zmianach wprowadzanych cen produktowych. Wszystko zatem zależy od poziomu sprzedaży wytworzonego dobra. Jeżeli dany producent narzuca zbyt wysokie pułapy kosztowe, którym nie mogą sprostać poszczególni konsumenci, wiele z nich odchodzi od chęci posiadani danego dobra oraz zastępuje je innym, tańszym rozwiązaniem. W ten sposób dany przedsiębiorca traci możliwości zarobkowania na produkowanych towarach oraz szybko weryfikuje swoje zapatrywania cenowe. W ten właśnie sposób społeczeństwo kształtuje ceny produktów. Istnieje jednak szereg produktów, które musimy zakupić nawet po zawyżonych cenach detalicznych. W tym przypadku możemy posłużyć się możliwościami oddziaływania konkurencji. Decydowanie się na podobne artykuły, ale innych producentów równie mocno wpływać będzie na weryfikowanie rynkowej zasadności wprowadzanych cen produktowych.

http://www.escargot.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here