Biało-czerwono-granatowe logo i inicjały T.H. zna dziś każdy, kto choć trochę interesuje się modą. Patrząc na potęgę, jaką udało się stworzyć Thomasowi Hilfigerowi, trudno jest uwierzyć w historię jego początków. Projektant jest najlepszym dowodem na to, że marzenia mogą się ziścić, jeśli tylko mocno w nie wierzymy i ciężko na nie pracujemy. Bez tych dwóch czynników nazwisko Tommy Hilfiger pewnie nie przeszłoby do historii mody! Sprawdzamy, jaką drogę musiał przejść twórca brandu, by stać się jednym z najbardziej rozpoznawalnych designerów na świecie!

Z Elmiry do Nowego Jorku

Jak wielu znanych dziś amerykańskich projektantów, ścieżka zawodowa Tommy’ego Hilfigera nie była usłana różami. Urodził się w 1951 roku w Elmirze. Co ciekawe, był jednym z dziewięciorga dzieci państwa Hilfigerów, co mówi samo za siebie – z pewnością nie było mu łatwo. Tym bardziej zaskakujący wydaje się fakt, że pasję do mody i smykałkę do biznesu zaczął przejawiać już w liceum. Zdecydowanie należy do tych ludzi, którzy brną pod prąd, by osiągnąć sukces. Aby dojść na szczyt od zawsze, kierował się głosem własnego serca. Legendy głoszą, że nie ukończył szkoły średniej, ponieważ na poważnie zajął się sprzedażą detaliczną. Pierwszym produktem, który rozprowadzał w swoim niewielkim miasteczku, były modne w latach siedemdziesiątych rozkloszowane dżinsy. Prawdopodobnie sprzedaż spodni okazała się bardzo satysfakcjonująca, bo już wkrótce w Elmirze pojawił się pierwszy sklep otworzony przez Hilfigera! Nazywał się People’s Place i mimo usilnych starań założyciela, nie żył długo. Wkrótce na jego miejscu powstało centrum handlowe, a sam Tommy wyemigrował do serca światowej mody – na Manhatan.

Indywidualność przede wszystkim

Nie ulega wątpliwości, że Tommy Hilfiger jest obdarzony niezwykłym talentem, nie tylko do projektowania, ale także do umiejętnego sprzedawania swoich rzeczy. Nie dziwi więc, że po przeprowadzce do Nowego Jorku niejednokrotnie otrzymywał propozycje pracy, między innymi u Calvina Kleina. I mimo że właśnie taką drogę wybierało przed nim wielu designerów, Hilfiger zdecydowanie odmawiał, by w krótkim czasie zrealizować własną wizję. Z perspektywy czasu wydaje się to dość ryzykowne, ponieważ projektant miał już wtedy własną rodzinę i z pewnością nie dysponował sporym majątkiem. Jak się okazało, nie miało to trwać zbyt długo, bo już w 1985 roku powstała marka pod nazwiskiem Tommy Hilfiger, która zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję ubrań męskich. Indywidualizm i wiara we własne marzenia to wartości, które większości ludzi mogą wydawać się mrzonkami, jednak Hilfiger jest najlepszym dowodem na to, że w modzie opłaca się postawić właśnie na nie.

Pomiędzy casualem a high fashion

Projektant od samego początku swojej działalności stawiał na fasony ubrań i dodatków, które sprawdzają się świetnie do noszenia na co dzień. Podczas gdy inni starali się nieustannie zaskakiwać nas swoimi kontrowersyjnymi, często wręcz absurdalnymi pomysłami na ubrania, Hilfiger wiernie trzymał się swoich założeń. Do dziś kojarzony jest z promowaniem typowo amerykańskiego stylu, który pasuje nie tylko Amerykanom. Jego uniwersalne, a zarazem dobre do noszenia projekty są kupowane z ogromną chęcią na całym świecie. Jednocześnie jego pokazy mody są zawsze jednymi z najbardziej oczekiwanych eventów świata mody. To prawdziwe widowiska z udziałem największych gwiazd modelingu, blogosfery czy redakcji modowych czasopism. Co sezon relacjonują je w mediach społecznościowych tysiące użytkowników. Przepis na sukces Tommy’ego Hilfigera? Zdecydowanie projektowanie kolekcji ready-to-wear i pokazywanie ich w taki sposób, by z miejsca stały się przedmiotem pożądania ludzi z całego świata!

Tommy Hilfiger – marka lifestylowa

Od 1985 roku, czyli momentu założenia własnej marki, u Tommy’ego Hilfigera wiele się pozmieniało. Przede wszystkim wzrosła jego popularność, która dziś ogarnia swoim zasięgiem Amerykę Północną, Amerykę Południową, Europę i Azję. Wraz z rozpoznawalnością marki rozszerzała się również jej oferta, którą dziś można uznać za jedną z najbardziej wszechstronnych. Poza ubraniami ready-to-wear, Hilfiger oferuje dziś ubranka dla dzieci, dodatki takie, jak zegarki, biżuterię czy torebki, buty, ale także oryginalne perfumy i odzież sportową. Niewątpliwie ziścił się wielki plan designera, by stworzyć markę, która sprzedaje nie tylko ubrania, ale też specyficzny styl życia oparty na typowo amerykańskim, pozytywnym podejściu oraz wyrażaniu własnej indywidualności.

Tommy Hilfiger to dziś jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek lifestylowych na świecie. Aby jednak tak się stało, projektant musiał pokonać długą drogę z małego miasteczka do nowojorskiego fashion weeku. Marzenia, ciężka praca oraz absolutnie wyjątkowe pomysły to kwintesencja tego, co kryje się pod słynnym logo oraz inicjałami T.H.

Artykuł poleca sklep Symbiosis.com.pl, mający w ofercie buty i akcesoria marki Tommy Hilfiger.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here