Konkurencja na rynku kosmetycznym jest ogromna, czasem na jednej ulicy można znaleźć aż kilka salonów oferujących przeróżne zabiegi upiększające. Korzystają z nich głównie kobiety, dla których estetyczna uroda jest niezbędna, a do gabinetów kosmetycznych przychodzą w systematycznych odstępach czasu.

Pomysł na własny salon jest więc wciąż opłacalny, dlatego udając się do fryzjera, na peeling kawitacyjny, masaż czy manicure powinnyśmy nauczyć się przebierać między ofertami, by wybrać odpowiednie miejsce z profesjonalną obsługą.

Kwalifikacje i opinie klientów

W dobie rozwoju technologii najprościej jest zajrzeć na stronę internetową danego salonu, sprawdzić zakres usług oraz komentarze i opinie wystawione przez użytkowników. Niezadowolony klient szybko podzieli się publicznie swoim rozczarowaniem, wysyłając tym samym sygnał ostrzegawczy innym osobom.

Wszystkie kolejne sposoby rozpoznania dobrego salonu kosmetycznego skupiają się na umiejętności obserwacji i spostrzegawczości. Po przekroczeniu progu lokalu warto uważnie się rozejrzeć. Każda kosmetyczka z pewnością chętnie chwali się swoimi osiągnięciami wywieszając na ścianie swoje certyfikaty i wyróżnienia, a ich brak to dla nas kolejny sygnał ostrzegawczy.

Estetyka i pierwsze wrażenie salonu kosmetycznego

O dobrym i profesjonalnym salonie nie świadczą jednak tylko wydrukowane certyfikaty, ale ogólne wrażenie pokoju, w którym odbyć ma się zabieg. Przede wszystkim zwracamy uwagę na czystość i schludny wygląd nie tylko gabinetu, ale również samej pracownicy. Ubrania medyczne, w tym fartuch, rękawiczki i obuwie mogą nam wiele powiedzieć o tym, jak kosmetyczka podchodzi do swojej pracy. Estetyka nie na próżno kojarzy nam się z profesjonalizmem i zaufaniem.

Higiena pracy i produkty renomowanych marek

Jeżeli mamy możliwość przyjrzenia się pracy kosmetyczki przed zabiegam warto skorzystać z takiej okazji, ponieważ dzięki temu sprawdzimy jakimi produktami posługuje się pracownik i czy świadomie dopiera je do potrzeb klientów. Produkty wysokiej jakości są kosztowne, dlatego wiele salonów, dla których jakość nie jest zbyt istotna, decyduje się na zamienniki, bądź akcesoria z tańszych niesprawdzonych hurtowni. Bardzo ważna jest również higiena i sukcesywna dezynfekcja narzędzi pracy. Profesjonalna kosmetyczka zdaje sobie sprawę z konsekwencji używania zanieczyszczonych przyrządów, dlatego zachowuje wszelkie środki ostrożności.

venauniformy

Wywiad z klientem i niezbędna wiedza z zakresu kosmetologii

Dobra kosmetyczna przed przystąpieniem do działania powinna przeprowadzić krótką rozmowę, dopytując o dotychczasowy sposób pielęgnacji, stosowane w domu produkty oraz czy jesteśmy wrażliwi na substancje alergiczne. Podczas wywiadu wspólnie i bez zbędnego pośpiechu należy dobrać najodpowiedniejszy rodzaj zabiegu, przedstawić cały jego przebieg oraz uświadomić o efektach i ewentualnych skutkach ubocznych. Podczas tej rozmowy jesteśmy w stanie również bardzo szybko zorientować się czy kosmetyczna posiada wystarczającą wiedzę i czy umiejętnie dzieli się nią z klientem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here