Corolla e12 nie należy do tych samochodów koncernu Toyoty, za którym można się oglądnąć na ulicy. Chyba, że akurat poszukujemy niewymagającego auta na dojazdy do pracy. Corolla e12 odznacza się wysoką niezawodnością i solidnością konstrukcji, co w zupełności rekompensuje jej nieszczególny wygląd. Jest to samochód przeznaczony dla ludzi, którzy nad formę cenią sobie treść.
Corolla e12 na rynku pojawiła się w dwa tysiące pierwszym roku w wersji hatchback. Rok później zostały wypuszczone wersje sedan, minivan i kombi. W roku dwa tysiące trzecim pojawiła się wersja sportowa o symbolu TS i mocy stu dziewięćdziesięciu dwóch koni mechanicznych.
Rok dwa tysiące trzeci to również premiera corolli z dieslowską jednostką napędową o mocy stu szesnastu koni. Rok dwa tysiące piąty przyniósł kolejną modyfikację. Wersja TS została wzmocniona do dwustu dwudziestu pięciu koni. To wszystko za sprawą turbodoładowania. Miejsce corolli zajęła toyota Auris.
Spośród szerokiej gamy silników szczególnie polecić można jednostki o pojemnościach 1,4 i 1,6 litra. Mogą się poszczycić niskim spalaniem oraz małą awaryjnością. Przyczyniło się do tego, między innymi, zastosowanie łańcuszka rozrządu.
Niepolecana jest wersja z automatyczną skrzynią biegów.
Najczęstszymi usterkami są zużycia łożysk skrzyni biegów oraz przedwczesne wycieranie drążków kierowniczych. Użytkownicy narzekają także na szybkie zużywanie się okładzin klocków hamulcowych. Te nie wytrzymują dłużej niż trzydzieści tysięcy kilometrów. Jednak największym problemem są szybko przepalające się żarówki.