Każda firma, nawet taka, której zakres działalności ani trochę nie zahacza o Internet czy inne tego typu media, powinna odpowiednio zadbać o to, by wypromować się w dostępnym dziś powszechnie Internecie. Aby biznes był skuteczny, internetowa reklama jest niemal konieczna, a zacząć trzeba od kilku podstawowych kroków. Przede wszystkim musimy ocenić, kto w większości jest klientem albo kontrahentem dla naszych usług bądź towarów. Musimy też zastanowić się, czy sami potrafimy zająć się promocją, czy lepsze będzie wynajęcie jakieś firmy, specjalizującej się w tego typu działaniach i potrafiącej o wiele szybciej zapewnić nam dotarcie do nowych klientów. Często wielu właścicieli firm wychodzi mylnie z założenia, że ich firma jest i tak dostatecznie wypromowana w rejonie działania (na przykład za pomocą plakatów, billboardów czy zwyczajnie poprzez bycie monopolistą w danej okolicy i przez brak potencjalnej konkurencji), nie wiedząc, że Internet nie zna granic o oferuje możliwość dotarcia niemal do każdego i niemal wszędzie. Należy również mieć na uwadze, że w dzisiejszych czasach każda profesjonalna firma powinna mieć założoną stronę internetową i korzystać z innych wspomagających usług (np. kanał w serwisie YouTube czy strona społecznościowa na Facebooku) oraz inne media, za sprawą których mogłaby poszerzać swoją ofertę i o wiele szybciej docierać z nią do potencjalnych klientów. Podsumowując: dla każdego biznesu działalność w Internecie to podstawa!