W swej specyficznej naturze reklama nie uchodzi ani za złą ani za dobrą. Służy ona specyficznym celom, oraz jest środkiem, którego można używać dobrze lub źle. Bardzo często reklama przynosi skutki i efekty pozytywne, ale także zdarza się, że są one skrajnie negatywne. Przede wszystkim jej negatywne skutki zauważane są na dzieciach i na osobach młodych, które nie mają jeszcze ukształtowanej opinii światopoglądowej. Nierzadko zdarza się, ze reklamodawcy reklamują wyroby szkodliwe lub całkowicie bezużyteczne, albo też zachwalają nieistniejące zalety i walory. W taki sposób bardzo często tworzą fikcyjne potrzeby i natarczywie zachęcają do nabywania towarów zbędnych. Tak przekazywana reklama uznana jest za szkodliwą, a co za tym idzie wpływa negatywnie na gospodarkę danego kraju. Reklama nakłania odbiorców do zakupu danej marki i nie ukazuje w żaden sposób jej wad. Każdy kreowany produkt jest idealny i ukazany w jak najlepszy sposób. To sprawia, ze realne fakty zostają zatarte, a wśród klientów pojawia się ryzyko popełnienia błędu.

http://www.linuxindex.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here