Zamawiając odzież firmową, która ma nam służyć do celów marketingowych nie zastanawiamy się nad jej produkcją, tylko nad funkcjami reklamowymi, jakie ma spełniać. Zanim jednak gotowy produkt trafi w nasze ręce przechodzi przez proces produkcji i nie mówimy tutaj tylko o znakowaniu gotowej odzieży od producenta, ale również o szyciu odzieży oraz o końcowym etapie, czyli jej zdobieniu jedną z dostępnych na rynku technik. Dowiedz się, jakie etapy przechodzi odzież reklamowa przed dostarczeniem jej w Twoje ręce.
Odzież od producenta vs. Odzież szyta na zamówienie
Wydaje Ci się, że to porównanie nie ma sensu, bo przecież odzież od producenta jest na pewno tańsza. Jesteś jednak w błędzie. Odzież szyta na indywidualne zamówienie klienta ma wiele zalet, o których możesz nie mieć pojęcia; należą do nich między innymi unikatowy charakter ubrań, możliwość doboru wymiarów odzieży, wysoka jakość i w końcu oszczędność. Własna odzież może być uszyta już od jednej sztuki, a koszt produkcji jest niewiele wyższy, niż gotowych produktów. Stawiając na produkcję odzieży dostosowaną w 100% do indywidualnych preferencji warto wybrać odzież szytą na zamówienie i mieć pewność, że dostaniemy produkt, który nas usatysfakcjonuje.
Proces tworzenia odzieży
Cały proces tworzenia odzieży od początku do końca możemy podzielić na 3 etapy.
Etap 1 – Projektowanie odzieży pod indywidualne zamówienie. W tym etapie, zanim szwalnia zacznie proces szycia powstają kroje oraz szablony ubrań, które są dostosowane do wybranych przez Ciebie wymiarów i krojów. Nie musisz się, więc martwić, że końcowy efekt odbiegnie od początkowych założeń.
Etap 2 – Szycie odzieży – w tym etapie powstaje gładka odzież, szyta z materiałów wybranych przez klienta. Kilka dostępnych na rynku firm oferujących usługę znakowania odzieży posiada również własną szwalnie, dzięki czemu zostaniesz obsłużony kompleksowo. Takie firmy oferują szycie odzieży firmowej, reklamowej a nawet specjalistycznej odzieży roboczej!
Etap 3 – Znakowanie gotowej odzieży – Jest to ostatni i kluczowy moment, kiedy mówimy o produkcji odzieży reklamowej czy firmowej. W tym etapie wybierasz metodę znakowania, która najbardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom. Logotypy, slogany i inne nadruki są nanoszone na odzież za pomocą wielu technik – haftu komputerowego, sitodruku, druku dtg, folii flex i flock czy termotransferu. Wybór jest spory, ale nie ma potrzeby do obaw, że wybierzesz złą technikę! Firmy tekstylne bardzo często pomagają wybrać idealną metodę znakowania do rodzaju odzieży, dzięki czemu finalny efekt będzie taki, jak oczekiwałeś.
Znakowanie odzieży metodą sitodruku
Znakowanie techniką sitodruku jest najbardziej ekonomiczne, szczególnie przy dużych nakładach. Ten fakt sprawił, że stał się on jedną z najpopularniejszych metod zdobienia odzieży. Znakowanie odzieży metodą sitodruku odbywa się poprzez nałożenie szablonu pożądanego nadruku na specjalną siatę, a następnie wykonanie odbitek poprzez przetłaczanie farby do druku sitowego przez matrycę. Do wykonania tego procesu używa się specjalnych pras sitodrukowych, które przetłaczają farby na odzież. Ciekawostką jest, że dzięki tej metodzie wykonamy znakowanie nie tylko na odzieży, ale również na powierzchniach cylindrycznych, czyli np. na butelkach. Wybierając metodę znakowania odzieży warto mieć na uwadze właśnie sitodruk ponieważ wybór farb do wykonywania nadruków tą techniką jest niezwykle szeroki.