Osoba, która zajmuje się obsługą sekretariatu jest zatrudniana w celu wykonywania czynności pomocniczych. Jeśli ktoś zastanawia się, czy na taką pracę będzie popyt to z pewnością możemy go zapewnić, że tak. Sekretarki były, są i będą potrzebne. Każdy szef większej firmy posiada swoja sekretarkę, która jest jego prawą ręką. A na czym tak właściwie polega ta praca i co trzeba umieć aby ją wykonywać? Aby zdobyć posadę sekretarki zwykle wystarcza wykształcenie średnie. Osoba taka musi umieć obsługiwać sprzęty biurowe oraz sprawnie poruszać się w Internecie, wyszukiwać informacje. W wielu miejscach wymaga się od niej także znajomości języków obcych. Ważnym elementem pracy sekretarki jest jej wygląd. Uroda zdecydowanie działa tu na korzyść. Sekretarka musi być zawsze ładnie ubrana a ponadto powinna ją cechować wysoka kultura osobista i komunikatywność. W tej pracy trzeba mieć dużą odporność na stres bo zdarzają się różne sytuacje. To sekretarka decyduje, kto zostanie połączony z szefem i kto będzie mógł wejść do jego gabinetu. Musi więc być asertywna bo nie rzadko będzie musiała pozbywać się intruzów takich jak akwizytorzy czy nieumówieni kontrahenci. Na co dzień sekretarka obsługuje korespondencje, przygotowuje i wysyła pisma biurowe, robi kawę, dba o zaopatrzenie w artykuły biurowe. Jeśli ktoś lubi kontakt z ludźmi i siedzącą prace za biurkiem z pewnością będzie dobrze się czuł w zawodzie sekretarki.

magiaperswazji.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here